top of page
Zoeken
  • Foto van schrijverAn

in een land hier ver, heel ver vandaan

Hoelang zit jij dan wel niet in de auto? Spreek jij dan Nepalees? Wat kost het om daarnaartoe te vliegen? Hoe doe jij dat dan als ze jou niet verstaan? Dat ligt in Afrika, toch?

Heerlijke vragen van heerlijke kinderen die ik vandaag als Schoolschrijver wederom kennis liet maken van de rijkdom van onze taal. Om ze een beeld te geven, had ik een kaart laten zien. ‘Hier ligt Nederland (linksboven op het uiterste einde van die bewuste kaart) en hier Nepal (rechts beneden op het andere uiterste puntje).’

‘Oooh,’ zei er eentje en gaapte. ‘Het ligt in Azië!’ riep een ander. ‘Ik ga ook naar Nepal,’ zei weer een ander. Dat Nepal ver weg is, begrepen ze wel, maar het maakte niet ontzettend veel indruk of zo. Dat ik pas dinsdag 14 mei weer in hun klas sta wel. ‘Maar dan ga ik je vreselijk missen.’

Slik.

Of ik foto’s wil meebrengen naar de volgende les? Ik veer op. Graag zelfs! Want het is leuk om de dingen die je beleeft te delen en te laten zien. Dat ga ik hier ook doen. Ik deel mijn verhalen en ik deel mijn foto’s. Mijn lijntje naar jullie.


45 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Patan

bottom of page